Friday, January 29, 2010

Deosebitu` e viu.

Traieste, respira si devoreaza fotografia romaneasca.



Am avut un shoc.Inca nu ma pot trezi.Va las pe voi sa judecati si mai ales sa-l judecati.Va rog cititi cu atentie raspunsul dumnealui.Citez:

"Buna seara! Acum, cu foarte mare surprindere am vazut comentariile voastre. Nu inteleg pe cine am deranjat si cu ce. In arta fotografica exista mai multe genuri si abordari. De ceva vreme am abordat acest gen in paralel cu cel clasic. Nu vreau aprecierea tuturor. Nu pot fi pe placul tuturor. Accept sfaturi de la maestrii ai artei fotografice si de la mentorii mei. De 8 ani de zile m-am dedicat artei fotografice fiind apreciat si recunoscut de mari artisti fotografi, membri a juriilor internationale, astfel fiind premiat cu peste 80 de premii, cu peste 600 de acceptari si nenumarate distinctii. Nu cunosc activitatea dv. artistica, atunci cand o sa vad Palmaresul celui cu care vorbesc putem discuta. Fotografiile mele pot fi bune sau mai putin bune nu va cer dv sa ma apreciati. Atata timp cat sunt acceptat si premiat de catre adevaratii maestri ai artei fotografice membri in juriile internationale, sunt acceptat si primesc distinctii din partea mai multor asociatii artistice ma simt multumit. Daca aveti mai multe realizari decat ale mele, astept sa vad palamaresul si asa putem discuta. Am investit timp, suflet si desigur bani fara a optine un profit material ci doar spiritual prin recunoasterile primite. Am obsolvit cu 10 o facultate de profil, un master si nenumarate cursuri, fiind oprit la facultate sa predau fotografia, am obtinut nenumarate premii si distinctii, acordate de personalitati din domeniu. Toate acestea nu sunt o dovada suficienta pt voi?
Sunt sute de persoane si organizatii, nu este o intamplare! Nu ma justific fata de voi doar v-am dat cateva argumente. Accept oricand o discutie legata de fotografie, dar critici accept doar de la persoane care au realizat ceva in domeniul indragit de mine - arta fotografica.
Iubesc prea mult fotografia ca sa o batjocorim aici.
Domnule Mihai Moiceanu va multumesc pt parere, va apreciez inca de cand am debutat si invat din lucrarile dv.
Sper sa punem punct discutiilor fara rost si nefondate."
(Baleanu Razvan)

Sunt mihnit de pozitia indiferenta si de tolerantza a fotografilor cu adevarat buni si cu nume mari din fotografia romaneasca, vizavi de ce se intimpla.Poate au si ei ceva de cistigat din promovarea unor talente de acest gen.
Daca aveti ceva sa ii transmiteti distinsului o puteti face si aici

19 comments:

  1. io o sa zic aici ca acolo vb aia cu coaiele mari.. bagami-as marea pula in ea de treaba.. pai futui ceapa caprii ma-sii ...no uite aci la mine ca in 3 saptamani caut toate organizatiile foto din lumea a 3-a si a4-a si a 5-a ( India, Bangladesh, haiti si papua noua guinee)...si sa vezi cum imi fac si eu (pe calculator) 9809809887 de premii internationale si 423423 de expozitii de care nu a auzit nici mama dracu ...

    si apoi revin in fortza in romanica si is mare fotograf ...si nici macar nu stiu sa pun in cs3 doua poze una peste alta ca sa nu isi dea seama fraierul care le priveste ...

    deci dragii mei ...e de cacat ... cred ca tre sa ne obisnuim cu ideea .. sau nu ...dar ce putem face?

    ma inclin cu respect ( da nu pt mucea asta)

    ReplyDelete
  2. Am punctat si eu!
    Insa cunoscandu-l bine de dl Mpiceanu, el e un tip fin care in general isi vede de treba din cate stiu si nu se baga. Mai cunosc un resapat care se da mare fotograf in Brasov copiindu-i lucrarile!Si dl Moiceanu cun blandetea caracteristica nu numai ca nu zice nimic dar il si ajuta ...

    ReplyDelete
  3. :)) cred ca stiu la cine te referi..

    ReplyDelete
  4. cornelyu spunea...Stimabile, atata vreme cat te pretinzi artist, trebuie sa accepti si criticile, oricat de colorate ar fi ele. Spui ca ai peste 80 de premii, in cazul asta ai mai batut un record, esti singurul fotograf cu mai multe premii decat lucrari ( am numarat 58 pe situl tau ) Daca dai o raita pe un site serios, ca Magnum bunaoara, vei vedea acolo fotografi adevarati care nu au luat nici macar un premiu in toata viata lor. Si premii date de cine, asociatii obscure, la care membrii isi dau premii intre ei, in functie de cotizatie, dupa modelul defunctei AAF, renascuta sub numele de AAFR. Am avut rabdarea sa caut numele Dvs pe situl PSA (o organizatie de toata jena, ca si cele mentionate anterior). Nu v-am regasit printre premianti si nici printre membri. La premianti e un anume Eugen Mihai cu o salva de katiushe (penibila, ca si restul), iar la galerii, doar un anume cetatean roman de etnie maghiara, cu cateva poze cu alti cetateni romani, de data asta de etnie rroma, si nuduri imitate dupa nuduri celebre. Atata. Punct aici. Ce deranjaza la Dvs ? Nici premiile, distinctiile, mentiunile, si tot restul. "Arta Dvs"? nici macar. Ci faptul ca faceti parte dintr-o specie agresiva, gen Eba Botox & Co. Cu "distinctii" acordate de Petrom, Lukoil, Mokaciok si alte alea, puteti deschide multe usi, dand impresia ca asta e fotografia romaneasca, ceea ce e departe de adevar. Cat despre comparat portfolii, las-o jos ca macane.

    ReplyDelete
  5. OK, taceti in poola mea din gura toti - nu intelegeti valoarea!!!

    Horhhe, care nume mari ale fotografiei vrei sa comenteze, cand nenea e al 12-lea / 15-lea fotograf din lume? Care sunt mai mari decat el?

    ReplyDelete
  6. Copii, semidoctul absolvent de nota 10 are o pupăză în loc de creer care îi pupăie monoton acelaşi refren oligofren.
    Mă înfiorează personajul ăsta. A răspuns provocării şi s-a arătat doar ca să ne confirme că este retardat.
    Vă daţi seama cum vede omul ăsta realitatea prin ochii pupezei din dotare? Dacă ajunge pe blogul lui Horhhe, o să numere comentariile pe care le-a generat handicapul lui, şi o să îşi acutalizeze cv-ul adaugînd numărul de comentarii la numărul de aprecieri venite de la maieştrii internaţionali ai fotografiei.
    Am avut curiozitatea morbidă de a intra pe site-ul cretinului şi am citit din ”cronica familiei băleanu”. Mi-am dat seama că s-ar putea să nu fie băiatu de vină,să fie ceva ereditar. Tăticu băiatului a făcut cronica familiei dovedind că există o genă stricată din familie. Cică şi bunicu, şi de la patruşopt si dă-i si luptă...
    M-am speriat groaznic cînd am văzut pe site-ul nebunului o fotografie făcută în satul Măgura, din acelaşi punct de staţie cu aproximativ acceaşi focală cu o fotografie ieşită din camera mea. Mi-e frică să nu am şi eu boala!!!! Fug pînă la cuibul de cuci să mă caut. Nu mă aşteptaţi, bine?

    PS: dacă nu mă întorc, faceţi lumii un bine şi trimiteţi la tăticu băiatului o scrisoare în care să îi spuneţi că i s-au retras toate premiile internaţionale şi naţionale odraslei.

    ReplyDelete
  7. Eu zic sa-i recunoastem omului valoarea si sa-l creditam ca intemeietor al unui nou curent post-modernist in fotografie, pionier al manelismului vizual. Ca lucrari si premii are... fara numaaaar !!! Cicalacacichicea...Cica cica cichi cea... sunt al saispelea in lumeeeee, cica laca cichi cea, mi-am facut un nou renumeeee, cica cica cichi cea... fetele ma iubeste toateeeee... cica laca cichi cea... eu din barze le fac arteee... cica cica cichi cea... Am luat premiile cu caruuuuuu'.... cica laca cichi cea... da' la foto is ca paruuuuu'.... cica cica cichi cea... pentru pretinii mei dedicatie superspecialaaaaa... cica laca cichi cea... sa intre dujmanii-n boalaaaaaaa... cica cica cichi cea...

    ReplyDelete
  8. Tipu' e nebun.... am punctat si eu :))

    ReplyDelete
  9. Aoleu!!! :)):))):)) Mie mi-a placut partea asta: "Am obsolvit cu 10 o facultate de profil, un master si nenumarate cursuri, fiind oprit la facultate sa predau fotografia" :)):))) Iti dai seama ce tinere talente si ce fotografi vor iesi de pe mana lui =))=))=)) Doamne fereste de asa oameni, ca in stilul asta, rau ajungem Cuane :)):)):)) Acuma, daca vreau sa vorbesc cu el, inseamna ca trebuie sa am si eu "Plamares" cel putin ca al lui, nu? :))):))):))):))=))=))=)) offfff :-j e greu, stim cu totii ca e greu, dar unii isi ingreuneaza singuri soarta :)):)):))

    ReplyDelete
  10. Birocratii sunt peste tot, inclusiv in arta, inclusiv in arta de afara. Se aleg intre ei, se sustin intre ei, se propun intre ei, se premiaza intre ei. Ei reprezinta arta de la mijloc. Pot avea sclipiri intuitive cand vine vorba de valoare?

    ReplyDelete
  11. Oameni buni. Inchipuiti-va ca premiatu', prin cotizatiile lui papa, ca si prin relatiile lui in tv, ajunge ministru al culturii. Istoria recenta si prezenta ne demonstreaza nu numai ca este posibil, ci foarte probabil. Ce va face dansul? Va promova pe banii contribuabililor "talente" de calibrul dansului, sau mai jos. Mi-e greu, oricata imaginatie as avea, sa-mi inchipui ce poate fi mai jos de atat.

    ReplyDelete
  12. Tocmai ce am remarcat ca postul de pe pagina ilustrului mi-a fost sters... nici macar nu am folosit vreo pula, muie sau ceva asemanator, decat am amintiti de curente in arta si reprezentanti.
    In caz ca sterg si noul post, fac un copy-paste aici :) :

    Comentariul meu a fost sters deoarece facea referiri la curente in arta si in fotografie, pe care Dumneavoastra, domnilor, nu aveti capacitatea de a le intelege, nu va sunt cunoscute, dar alegeti sa promovati "pseudo-artisti"? Atat de deranjante au fost numele de Andy Warhol, Duchamp, Picasso?
    Comentariul meu a fost sters deoarece am ales sa scriu "(....)jectii" in loc de "abjectii"? pentru ca am facut referire la o sectie dintr-un spital? acolo toti sunt genii...
    Sa va fie rusine!!! atat pentru promovarea non-valorilor, cat si pentru cenzura pe care o aplicati in momente in care totul este atat de argumentat si clar, incat, se pare, depaseste capacitatea unora de a intelege....

    ReplyDelete
  13. Pe mine fraza asta m-a facut sa rad sau sa plang...nu-mi dau seama prea bine - "Iubesc prea mult fotografia ca sa o batjocorim aici"...
    Pai daca iubeste fotografia, nu inteleg de ce o batjocoreste el ...
    nu Deosebitul ma intristeaza pe mine.. el saracu' nu are nicio vina, e clar ca nu e sanatos mintal si pe oamenii astia trebuie sa-i intelegem intr-o oarecare masura sau sa-i ingnoram. pe mine ma intristeaza acei mari fotografi cu pretentii care nu au curajul sa recunoasca ca un cacat e un cacat. si pute.

    ReplyDelete
  14. Chiar daca sunt incepator, incepator de... 2 ani...cred ca daca adun cele mai bune 5 fotografii il fac!

    Ala ori ii praf, ori ii praf!!
    apoi comentariile lui de 1 ban... saracu se amageste singur, se batjocoreste pe el... nu fotografia... are mare scula de bascula si nu o foloseste calumea... pai programu den photoscape... e prea performant ca sa accepte pozele lui de tot cacatu...

    ReplyDelete
  15. Da mai George, ia pune tu de-un manifest, ca sa nu mai spuna lumea ca numa' bati cimpii si te indignezi degeaba. In rest sint cu totul de acord.

    ReplyDelete
  16. copy/paste la ce am scris pe aafr.ro legat de el, in caz ca dispare :)


    Stimabile artist, daca pot spune asa, ti-am vazut pozele ce au devenit publice, prin bunavointa ta. De la inceput iti spun ca nu sunt profesionist, nu am aparatura de mii de euro, dar ce-ti pot spune e ca am simtul frumosului si pot deosebi o poza care odihneste ochiul de poze ce sunt incadrabile la grotesc!Poze ca "Furtuna", "In noapte", "In pivnita", "Liniste", "Meditatie" nu iti pot aduce bucurie, nu se combina liniile din poze. Si asta trecand peste faptul ca nu sunt poze facute dintr-un singur fisier, ci vreo cateva colaje sau poze facute aiurea. NU ma intelege gresit, poate ca ideea ta in fiecare poza a fost buna, dar sincer iti zic, DOARE ochiul cand privesti la ele (vezi "paradis", "Pasune"), culorile sunt mult prea accentuate. Ca simplu amator care vrea sa invete arta fotografica iti zic ce am aflat eu: trebuie sa arati in pozele tale ceea ce vezi, dar respectand culorile si nuantele.Inca ceva: la mine se accepta sa nu incadrez subiectul, dar, asa cum au zis si altii si am vazut si eu ("tarancuta"), ai cam taiat din subiectele umane!
    prin urmare si incheind...pentru ce poza ti-ai luat cel mai mare premiu al tau? si sper sa nu ma iei cu palmaresul si activitatea mea, ca nu tine. daca vrei, am in calc peste 5000 de poze (cateva din ele ar putea fi chiar fotografii,dar lipseste tehnica si experienta din ele).

    ReplyDelete