Tuesday, February 2, 2010

Yakovlev Yak-52

camera: pentax k20d
obiectiv: pentacon 135mm, m42
manual focus
manual exposure



Yakovlev Yak-52 este o aeronava de antrenament
care a zburat pentru prima data in 1976.



Acest model inca se fabrica in Romania la Aerostar,
companie care a castigat drepturile de fabricare in



urma unui parteneriat cu defuncta organizatie comerciala socialista COMECOM.
Yak-52 a fost original proiectat ca o aeronava de antrenament pentru studentii



de la organizatia sovietica DOSAAF, unde se pregateau atat
pilotii sportivi civili, cat si pilotii militari.



Yak-52, la fel ca majoritatea aeronavelor sovietice militare, a fost proiectat pentru a functiona in conditii atmosferice dificile, necesitand lucrari minime de mentenanta. Una dintre calitatile sale cele mai importante este sistemul pneumatic extensiv.



in 16 aprilie 2004, o varianta modernizata a YAK - 52M a fosta lansata in Rusia. Noul model are motor M-14Kh, scaune cu sistem de evacuare si alte modificari.





Aici mai multe informatii.

18 comments:

  1. Aaaaaaa, am citit, am derulat, am vazut pozile, si cand colo s-o gatat articolul. Eu am crezut ca vinzi unul. Puii mei.

    ReplyDelete
  2. Incercam mai mult sa ii conving pe studentii de la Dalles ca poti avea imagini clare, cu totul pe manual (inclusiv focusul). :))
    Poate or tine si ei cont de aspectul sharp (claritate) in poznele lor.

    ReplyDelete
  3. cel mai tare acrobat trainer de pana acum. parerea mea si a multor altora.
    Motor cu 9 cilindrii in stea, putere de 400HP, Elice tripala MTV. daca nu ma insel, si sigur nu ma insel, astea-s evolutiile Iakeri-lor Acrobati.

    si da, la asemenea evenimente, focusul pe manual. la cum sunt evolutiile lor, hmmm, greu sa tragi cu focus pe auto. si credeti-ma ca stiu ce spun ;)

    ReplyDelete
  4. mda....sharp am vazut, da' sa-ti mai cureti obiectivu din cand in cand. Am gasit io un tutorial belea care te invata sa cureti si senzoru. Daca vrei iti trimit...
    ;)

    ReplyDelete
  5. horhhe cine are sharp are, cine n-are n-are chit ca tine pe manual, automat sau manivela... asa ca n-are legatura cu studentii de la dalles...

    ReplyDelete
  6. sharpness-ul e un concept burghez :)

    ReplyDelete
  7. da, noroc ca fac comunistii avioane bune :D

    ReplyDelete
  8. 1: George, Allen, de ce manual focus? Văd că se poate şi teoretic înţeleg şi de ce ar fi preferabil. Totuşi, mi se pare foarte complicat să păstrezi în zona de clar subiectul care se deplasează cu 250 km la oră...
    Ţine de anticipaţie? Am trecut şi eu pe la aeroshow, dar nu am văzut fotografi care să învîrtă repede-repede inelu dupe obiectiv.
    Puteţi dezvolta explicaţia cu o frază? Pliz, io n-am fost la cursuri la Dalles, habar n-am.
    2. Văd că eşti enciclopedie ambulantă cînd vine vorba de avioane. De ce nu-ţi tragi licenţă de chilot? Fotograf şi zburător ai deveni un Yann Arthus Bertrand al României.

    ReplyDelete
  9. faina serie, chiar si cu obiectivul necuratat, imi place ce a iesit :)

    ReplyDelete
  10. Salut,
    Spune si mie unde ai facut pozele astea? Ma refer in primul rand la primele doua si a 4-a, care par a fi facute tot dintr-un avion. Despre calitatea executiei nu mai are sens sa comantez.

    ReplyDelete
  11. Ovidiu, toate imaginile sunt facute de la sol.In functie de cum se invirteau aeronavele printre noi, tzac pac pozilii.In prima imagine avioanele vin in picaj catre sol.Mersi de vizita.

    ReplyDelete
  12. Betivane, manual focus pt ca imi place rau obiectivu asta, si e foarte bun.Dar fiind m42 (si muult mai eftin) tre` sa dau la inel de zor.M-am obisnuit si am invatat sa focalizez repede si eficient.Si da, la subiectele in miscare tine de anticipatia pozitiei urmatoare in functie de viteza si pozitia curenta.
    Mai greu cu obiectivu este iarna.Fiind metal si stikla iti cam raman dejtele lipite de el. :)

    ReplyDelete
  13. @ betivan ratat: focus manual, pentru ca, dupa cateva mitinguri din 2005 incoace, la care mai mult de jumatate de imagini au fost ratate, am inceput sa anticipez miscarile avioanelor, plus ca la mine e si chestie ca practic zborul RC (radiocomanda) si cam anticipez urmatoarea manevra (unde va fi modelul si in ce pozitie) dupa miscarile suprafetelor de comanda. aaa, si intotdeauna, la asemenea manifestari, diafragma la 11. adica eu asa procedez. trec aparatul pe AV, f11, focus manual. obiectivul ce-l folosesc acum este un tamron 70-300.

    ReplyDelete
  14. Fabrica de la Bacău a produs peste 1700 de aparate ZAK-52; avion care este printre cele mai vândute din lume la această categorie.

    ReplyDelete
  15. Multam pentru informatii, horhhe. Imaginile sunt super, cu atat mai mult cu cat lucrezi si in manual focus, ceea ce nu e de ici de colo. Stiu ce inseamna, pt ca am practicat mult "sportul" asta.

    ReplyDelete
  16. Chiar ca e un sport domn` profesor. :))

    ReplyDelete