Tuesday, February 9, 2010

Sub masca "artistului"

se ascunde comerciantul si de multe ori incompetenta.



Dadui de dimineatza de un articol ce ma facu sa nu-mi priasca cafelutza.Despre ce e vorba.Se trezeste unu, Simon Buia pe numele sau, da o fuga la Venetia, trage 5 kakaturi, vine in tara si cu sprijinul a muuultor sponsori organizeaza o expozite de trompete comerciale, plina cu imagini banale dominate de compozitii si incadrari proaste.
Ce ma deranjeaza cel mai mult e titulatura de "expozitie de arta fotografica"
Cacat in ploaie.
Acu ma intreb..in continuare sprijinim nonvalorile si snapul de vacanta ?
Pana la arta fotografica promisa in expozitia lu nentu`, ma lovesc de o fotografie slaba de produs, de mult comercial si multe interese.
Domnule Buia, nu ati facut nimc altceva decit sa va sustina unii cu interese pentru ca dumneavoastra sa apasati pe buton.Atit doar.Nu ati premeditat nimic, nu ati gindit nimic, nu v-ati zbatut aproape deloc pentru cadrele slabe prezentate.Totul a fost acolo si pregatit de altii.Dar..intradevar, in Romania cine apasa botonu`, ala e artistu`.

P.S. Pe cit faceti pariu cu mine ca toate cadrele sunt trase ori in Auto, ori in P ?
Am incercat si io citeva comerciale pe acolo, da probabil nu sunt destul de colorate pentru sponsori.
Aici gasiti citeva din lucrarile lu` domnu.
link 1
link 2
Cam atit am putut gasi.

26 comments:

  1. Din pacate, circul continua in Romania. Nu vreau sa fiu inteles gresit. Eu unul ma chinui de ceva vreme sa adun 1000 de euro pentru o expozitie de fotografie, fara sa fac pe nebunul. Si nu gasesc. Adevarul e ca nu am prieteni care sa se scalde in bani si nici care sa intervina pentru mine. Poate nici nu stiu unde sa merg pentru sponsorizari. In definitiv omul poate sa posteze ce vrea, chiar daca fotografiile cu pricina sunt mult sub "arta fotografica". Sunt snapshot-uri de vacanta, o fotografie de produs aproape bune, culorile si claritatea sunt bune, dar nici un strop de atmosfera a nebuniei carnavalului. Nu au emotie. Din pacate, cred ca daca ajungi la un asemenea eveniment, ar trebui sa zbarnai, altfel te duci degeaba. Ca fotograf zic. Unii cauta asemenea ocazii, altii par ca-si bat joc de ele. Nu e treaba mea de fapt, nu poti opri pe cineva sa-si faca o expozitie de fotografie, indiferent ce si cu ce a pozat. Dar daca gaseste bani pentru asa ceva, inseamna ca s-a descurcat smechereste. Daca alti fotografi care iubesc arta, nu gasesc bani pentru un expo, se cheama ca sunt fraieri. Si deci, tot kitsch-ul ramane la putere. Eu unul, nu as baga intr-o expo asa ceva. Si in nici un caz nu mi-as face reclama. Daca o fotografie nu transmite nimic, ramane o hartie frumos colorata. Da, sunt frumos colorate. Dar moarte. Traiasca Romania! Poate domnul Buia, pe de alta parte e un tip foarte fain, poate are, si cred lucrul asta, fotografii mult mai bune. Dar cele cu mastile venetiene sunt caca. No life, no story, no fucking emotion.

    ReplyDelete
  2. Daca e prost se autoanuleaza in timp, nu-i mai fa si tu reclama.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Deunăzi imi explica Silviu (http://hudini-silviu.blogspot.com/) cum e cu oportunităţile astea, şi cum poţi să vinzi şi căcat pe post de poze (de ex.) dacă ai spate sau papagal. Or fi pozele proaste, dar a avut omul papagal si se pare mult spate. Ca nu-i artă, ce mai conteaza? Mai ştiu eu pe unul care face nişte nuduri de căcat şi care a luat 3.000 de lei pe o poză de afiş de campanie, cum ar fi putut face oricine şi cu săpuniera, numai pt. că este un 'mare artist'. Mno, unii au mai mult tupeu şi miserupism decît alţii care au talent cu carul dar sînt mai nenorocoşi sau mai comozi, ca să nu le zic putori...
    Şi indiferent de categorie, se vor găsi unii care să-i aplaude sau să-i înjure. Ansel Adamşi se nasc puţini şi în general se cern după ce mor...

    ReplyDelete
  5. Eeeeeee...ai pretenti man...tu nu vezi ca nu au colori ale tale...? :)...degeaba compozitie,atmosfera,mesaj...Uite acolo ce prim planuri colorate tocmai potrivite sa fie aratate prietenilor la o bere cand te intorci din concediu....:) Acolo arta frate...dementiale...maine imi comand si eu o duzina de masti si sa vezi ce arta fac si eu ...nu am bani pt venetia dar pt niste prim planuri ca acolo nu trebuie sa dau bani...le pot face poze si la un perete sau pe fundal de cer...:)

    ReplyDelete
  6. :) nu e greu sa ajungi in Venetia,nu e greu sa apesi pe buton,e simplu sa faci poze ziua in amiaza mare cand lumina e cea mai proasta,dar e aproape imposibil sa numesti acele poze "arta fotografica".
    Ala e nivelul lui,nu trebuie sa te oftici George,stiu ca iti pare rau ca s-a inventat aparatul foto cand vezi asemenea "lucrari" insa ar trebui sa prindem cu totii curaj pt ca sunt foarte multi fotografi dar putina concurenta if u know what I mean.

    ReplyDelete
  7. Am avut ocazia sa vad de mai multe ori Venetia in carnaval, si in ultimele doua ocazii am avut si aparatul cu mine, cu prima ocazie, abia incepusem sa mananc fotografie, aparatul il aveam de o luna, am tras si eu la foc automat, unde eram omor de om acolo ma nimeream si eu. nu a iesit cine stie ce, cand le-am vazut acasa am plans de ciuda caci mi-am inchipuit "n" cadre abia dupa eveniment...a doua oara am mers cu lectia invatata, si am fost mai multumita, a treia oara sigur nu mai ratez, nu mai am voie. Ma asteptam sa vad ceva spectaculos pe site-ul dedicat expozitiei, dar m-a surprins...negativ... Pacat.

    ReplyDelete
  8. Intr-o zi un om vine in piata unui oras si avand niste pliculete in mana incepe sa strige:
    -Vand praf de ghicit,vand praf de ghicit!
    Se strange lume,se bulucesc sa cumpare.Unu' deschide pliculetul si pune pe limba:
    -Pai asta e cacat!
    -Ei,vezi c-ai ghicit!
    Te salut man,Radu_S :)

    ReplyDelete
  9. propun ca la uorkshop sa adunam material ptr o expozitie de buci goale in diverse ipostaze...apoi, ardem o expozitie pe care o putem numi: "Buca si obrazul fin in arta fotografica" ..macar daca nu facem trompete la Venetia , sa fim creativi
    succesuri!

    ReplyDelete
  10. Nu stiu ce sa zic de pozele d-nului Buia. La portretele de actori parca lipseste ceva - adica se putea mai mult cred eu.
    In schimb pozele de la Venetia prezentate in postul din 10 decembrie sunt deosebite. N-am ajuns inca acolo dar parca asa mi-o imaginez...

    ReplyDelete
  11. Dan Moruzan: da, lipsește ceva când te uiți la „Actorii și fotograful”. Lipsește experiența unui print de un metru; le-am văzut la vernisajul expoziției, în toamna trecută, și erau și câțiva actori (dintre subiecte). Era surprinzător cât de bine fuseseră captate... subiectele.
    Și m-aș feri să boscorodesc *portretele* cu măști doar pentru că nu e în acord cu viziunea „iolei”; omul n-a spus că arată carnavalul, ci măștile. Surprinzător de bine reproduse, dacă mă gândesc ce drac de lumină (nu) era p'acolo; oi vedea mai exact la expoziție.

    ReplyDelete
  12. P.S.: și da, chiar țin să subliniez de ț-șpe ori că m-au surprins, pentru că inițial aveam aceeași reacție cu cea general răspândită pe aici. Mă așteptam la un alt Băleanu, dar a fost *fuckin' surprising* când am văzut tipăriturile prinzând viață; tehnica ireproșabilă, plus atenția la detaliul *uman*, nu neapărat foto.

    ReplyDelete
  13. cam repede ai sarit pe simion buia.
    sper sa te convingi in timp ca tipul stie ce face si e chiar bun.
    nu te si nu va mai luati dupa aparente.
    george, din toti cei care scriu p-aici prea putini au nivelul tau de intelegere in domeniu, din cate vad este mai degraba o afiliere la o opinie a unui lider urmat cam orbeste; de data asta cred ca insufli opinii gresite.

    ReplyDelete
  14. Well, faza cu „auto sau P” a cam fost complet gratuită. Evident, dreptul la opinie e folositor, dar poate fi uneori taaaaaare prost direcționat. Nucă tare, sau nucă-n perete?

    ReplyDelete
  15. @Barbu, faza cu auto sau P nu e deloc complet gratuita bre.Cunosc ceva fotografi ce scot cascaval bun si care folosesc exclusiv modurile astea.

    @bogdane, arata-mi ce iti place tie din pozele domnului cu pricina si poate ma convingi ca intradevar l-am judecat gresit.Si fie vorba pe bune amu`, am discutat despre aceasta mirobolanta expozitie in special nu despre viata lu` distinsu.Am tot sapat dupa om, da in afara de ceva portrete muuuuult mai slabe ca cele mai proaste ale tale, si muuulte interviuri pe de rost, nu prea am gasit.Nu m-as mira daca si domnul Buia ar fi al 17-lea fotograf al lumii.Ca al 16-lea e Baleanu.Clar.
    Hai sa n-o mai dam pe dupa visin si sa recunoastem.Se face prea mare tam tam pentru o expozitie mediocra.Ce dreaq..

    ReplyDelete
  16. e plin de din ăştia carele se numesc artişti doar cu buletinul...

    ReplyDelete
  17. Bre, m-am lămurit: d'abia l-ai descoperit, n-ai văzut mare lucru de la el dar deja știi să pui diagnostic de mediocritate. Și mai ales că face Auto/P, că doar matale știi mulți!
    Dar tot răul e spre bine; până acu' nu prea voiam să-mi mișc fundu' prin zăpadă, ca să ajung la expoziție; acu' țin morțiș să merg.

    Și diagnosticul lui Bogdan Panait pare să fie la fix: s-a creat și aici o turmă (precum la ;) dinuzauri) care aprobă tot ce spune apropitaru' blogului. Nicio oiță nu pare a filtra injurăturile prin propriul cerebel; deh, să critici e cool, iar material avem din plin printre pozografii noștri. Numa' că la Buia ai dat-o rău în bară.

    ReplyDelete
  18. m-am uitat şi eu peste fotografiile dlui Buia. foarte bune tehnic. si atat. mie nu mi-au transmis nimic. portretele nu le vad ca pe niste portrete, ci par nişte obiecte. trist, când mă gândesc că subiectele erau nişte actori extraordinari şi nu nişte bibelouri fără viaţă. Mie îmi par poze de buletin.
    cât despre cele din Veneţia... sunt şi mai "triste" decât cele cu actorii...
    Bogdan, sincer, ţie ce îţi transmit, punctual, portretele/măştile domnului Buia?

    ReplyDelete
  19. D-le Barbu M, printul face fotografia? Imi provoaca ras aceasta afirmatie. Portretele actorilor in cea mai mare parte sunt inexpresive, procesare inadecvata. Am vazut poze pentru cruci, mult mai expresive. Iar arta fotografica, asa cum scrie pe afis ar trebui sa insemne ceva mai mult decat o simpla fotografie de produs unde culorile si forma sunt reprezentate identic. Unde e arta acolo? Daca mergeti la expo pentru a fi coplesit de printuri, cred ca puteti gasi unele muuuult mai extraordinare atarnate pe Unirea Shopping Center. Nu intelegeti aiurea toata vanzoleala asta. Daca ar fi scris pe afis poate ceva de gen: "Masti venetiene. Instantanee" era ok. Dar arta fotografica presupune mult mai mult. Daca te pricepi atat de bine incat crezi toti care sunt de parerea lui George sunt dobitoci care nu pot gandi singuri, alege o fotografie de=a lui Buia si analizeaz=o, demonstrand astfel ca noi suntem cei care am gresit. Nu vorbim de cele aprox. 2 fotografii mai ok din expozitie, care acced catre categoria de arta. Sunt liber sa imi placa sau sa nu imi placa ceva. Daca vrei sa ma convingi ca gresesc, vino cu argumente concrete, la obiect, fara batut campii la modul voios pe teme cu variatiuni, sau sa cauti motive analizand relatiile interumane. Vorbim de fotografie, daca e buna sau nu. E chiar asa greu?

    ReplyDelete
  20. Nu domnule Postatny. Suntem o turmă cu nivel scăzut de înțelegere.
    Ce evoluat... cuvinte demne de un forum foto neaoș.

    ReplyDelete
  21. Chestia arata cam asa: unu` trece mincind un sanvish pe drum. Altii de pe bancutza, lihniti, il iau la tabacit: mama lui de dobitoc, cum merge, uite ca maninca si io nu, si tot asa.
    Cred ca problema Dvs fundamentala este ca aveti foarte multa energie cu care nu aveti ce face; in loc s-o canalizati catre creatie, sau catre afaceri, sau catre orice, va scandalizati pe niste motive incredibile ( mama lui, face poze cu P sau A) .
    Chestia asta nu se intilneste nicaieri in lume.
    In loc sa-i dati bataie sa fasonati portofoliul, sa faceti propriile proiecte, sa cautati fonduri si intelegere si lobby pentru arta Dvs, aveti o atitudine efectiv suicidara legindu-va de unu` sau de altul.
    Nici macar nu e constructiva treaba, nu ii ajutati cu nimic, nici pe ei, nici pe Dvs.
    Pacat, mare pacat ca o personalitate ca Dvs, care face imagini atit de bune, sta si pierde timpul si energia disecind pe ceilalti si taindu-le craca.
    Nu rezolvati nimic cu chestia asta.
    Dar ma mira enorm ca cei de linga Dvs se complac si nu va spun ca o atitudine constructiva, pozitiva, v-ar fi mult mai utila si mai benefica decit aceasta continua haulire si latratura la caravana care trece.
    Nici nu rezolvati nimic si va faceti viata grea procedind in acest fel; chiar daca aveti un suflet de aur, pe blog se vede o chestie diferita, si nu va face bine o astfel de imagine si o astfel de prezenta, de permanent revoltat de ce fac altii, de cum fac altii, de chestii d-astea.
    Poate ar fi bine sa fiti preocupat de Dvs si toata aceasta energie distrugatoare, care va face enorm de mult rau, sa o puneti la lucru pentru Dvs.
    Sunteti omul cu doua kile de uraniu in mina; aveti sansa sa faceti o bomba nucleara murdara, care iradiaza si omoara tot, sau sa faceti o centrala si sa produceti curent pe care sa-l vindeti si cu care sa faceti bine.
    Din motive care imi scapa, ati ales pentru moment prima varianta. Pacat.

    ReplyDelete
  22. Sunt de acord cu Dinu Lazar si cred ca dansul a facut un MARE lucru scriind aici. Am vrut si eu sa scriu dar m-am oprit din motivul "la ce bun?". Era bine daca scriam si o fac acuma. Sunt multi, enorm de multi in lumea asta care pot fi criticati si daca-i iei la rand nu o sa mai ai timp pentru tine. Desi genul asta de latratura aduce vizitarori pe blog insa cu ce pret.

    ReplyDelete
  23. Despre poze: nu sunt cele mai reusite, poate ar merge ca poze de reportaj, dar nu uita ca omul a pozat lumea care particpa la carnaval (dupa unghi pot aprecia ca erau unii pe picioroange etc.), deci nu era o sesiune de shooting, a prins si el ce a putut... Daca are sponsori, bravo lui, majoritatea fotografilor buni (a se citi cunoscuti)au asa ceva si nu vad un lucru prost sa pozezi ce iti place, cum iti place cu sculele si pe banii lor, in schimbul unui review la o camera sau un logo linga numele tau.
    Domul Dinu Lazar are dreptate, de cand ai blogul asta nu am vazut un cuvant de lauda, si nu imi spune mie ca nu ai vazut un lucru bun pe tot netul, da esti asa un om mai ranchiunos, rau.

    ReplyDelete
  24. Si eu am prins ce am putut cind am fo` pe acolo.Si nici la mine nu a fost o sesiune foto.Am avut doar rabdare si bunul simt sa declansez cind trebuie.Si nu e usor deloc sa tragi un cadru in Venetia (la nivelul orizontului si nu aiurea in ceriu`) in care sa prinzi de la 1-la maxim 3 personagii.
    De laudat o sa laud cind o sa vad ceva la care sa zic wow..
    Fi tu primul si fa citeva propuneri.Eu promit sa "dau pe post" :)

    ReplyDelete
  25. Oameni buni,
    Hai sa o luam metodic. Referitor la actori. Buia are un mare merit. Faptul ca a reusit sa stranga atati actori sa-i pozeze este un tur de forta. Chiar unic pe la noi as spune. O mare bila alba pentru asta. Faptul ca nu reuseste sa puna in practica tehnica portretului asa cum i-a fost predata la Kunstakademie (cum se lauda el) este cu totul altceva. Eu am vazut si printurile expuse in cele doua expozitii iar prelucrarea era abuziva si brutala. Din toate cam 30% erau corect compuse. Multe erau "taiate" aiurea sau incadrate inestetic.
    Asta cu actorii, acum cu mastile. Prima expozitie mie chiar mi-a placut. Era o expozitie de masti si au fost facute si scoase super OK. Nimic de comentat aici. In schimb expozitia (expozitie???) asta este EFECTIV cea mai proasta expozitie ce mi-a fost dat sa vad. Imi este jena de mine sa ma duc sa o vizitez. Nu numai ca pozele nu sunt in acord cu titlul dar si-a batut pur si simplu joc de orice farama de estetica fotografica incepand cu incadrarea, lumina, compozitia volumul si orice alt element artistic. Din toate, doar masca alb/albastra mi-a placut. Atat! Mi-e groaza ce va expune la anul, ca spre ghinionul nostru carnavalul este peren... Partea ce mai tare este ca gunoiul asta de expozitie va da apa la moara orcarui pozar sa-si faca expozitie.. Pai daca Buia are d-astea noi de ce sa nu avem? Ca-s la fel de proaste..." Dar voi v-ati gandit ca poate cineva ii face o farsa si publica in numele lui? :)) LOL

    ReplyDelete
  26. De pe badorgood ori s-a autocenzurat ori au fost sterse de un admin ce nu mai suporta...

    ReplyDelete