Monday, February 8, 2010

Intre Ormenis si Budila - capitolu` secundo

Suntem in Budila.Tocmai ce trecusem fraudulos si din prostie "granintza" dinspre partea romana in partea roma.Alta lume vere.Tuciurii frate cit vedeai cu ochii.Neinspirata miscare.Nici nu am apucat sa zicem rom ca si eram intre 30 dintre ei.De la puradei, la adolescenti si moshi, totzi ne studiau cu o curiozitate cel putin periculoasa.



Nici nu incercau sa comunice, dar nici nu ne slabeau din "incercuire".Se uitau curiosi la aparate, la cum eram imbracati si poate ascultau cu atentie ce si cum vorbeam.Cautam din priviri un culoar cit de cit mai nepopulat sa ne pregatim uscheala..da un` sa te uschesti frate ?
Tooooaata ulita cit tinea satu era plina de enoriasi.Forfota mare si..ciudat, totul emana o veselie si o pofta de viatza de nemaivazut.In parte romana (de fapt maghiara mai mult) lumea trista, speriata, ascunsi pe dupa garduri priveau curiosi la alaiul de prosti ce tocmai le treceau prin dreptul curtilor.
Noi..stateam precum koaiele tzapului, inghesuiti intre bucile tuciuriilor.Io, ingrijorat ca si pretinii, evident, da ma tot uitam imprejur sa vad cum kuku lu Vasilica pot sa trag si io ceva pozele.Ti-ai gasit..am incercat odat` sa ridic bascula la oki si deodat` forfota mare si inghesuiala in je.Am lasat cuminte aparatu` si ma prefaceam indiferent.Fix pula.Imi mergea bostanu cakuad coru` cautind solutii de "ejectare de urgenta".



La un moment dat, ce se gindira tovarasii futografi.Sa-si ia uscheala din zona. Cucuraj binenteles.Io..mai cu trei cuaie zic ca mai stau oleac`.Mergeti voi inainte si va ajung.Poate am bafta sa ridic aparatu la ochi si sa trag o poza cit is tuciurii ocupati cu altele. :))) mda..buna poanta.Evident, misiune neindeplinita.Da faza mai tare, e ca pretinii deja erau puncte mici in zare iar io, singur kuk printre noii pretini.Stateam ca pula.



Nici sa fotografiez nu ma incumetam , da nici sa plec.Asa ca ma gindii la varianta de mijloc.Ia sa intru io in vorba cu unu de mi se parea asa..mai instarit, mai safu lor.Asta a fost si scaparea mea.Am vorbit cu ceaurdelu` mi-a povestit ce si cum prin satu ala, si ca lumea a fost mirata cind au vazut 4 tupeisti (3 barbati si sora lu` nevasta-mea) ca noi intrind singurei pe ogoru` lor.
In fine, ne-am inteles ok, am stabilt o sesiune foto cu intreg satul (in sigurantza, evident) si apoi m-a condus elegant spre "frontiera" unde mi-am regasit pretinii vii si nevatamati.



Cel mai rau mi-a parut de poze vere.Puteai scoate chestii tari acolo.Da nu e bai.Simbata ma duc iarasi.Doamne-ajuta !

15 comments:

  1. atâta timp cât nu se simt ameninţaţi, eşti în siguranţă. şi dacă le dai impresia că vii de la "teveu" cu gânduri bune, îţi povestesc câte în lună şi-n stele şi trag ei de tine să le faci poze. de nu mai scapi de ei... :) şi dacă te văd cu căpetenia lor, eh atunci eşti pretinu' lor ăl mai bun.

    ReplyDelete
  2. m-as uita la un documentar narat de tine:))

    ReplyDelete
  3. poate la OTV daca ma cheama..ca in rest.. :)))
    mersi de vizite.

    ReplyDelete
  4. Imi plac foarte mult! Da ,potential foto este din plin , trebuie sa revii!

    ReplyDelete
  5. cele trei portrete sunt nemaipomenite. claritate, culoare, procesare...excelente

    ReplyDelete
  6. tupeu maxim (sau cuaie multe) ati avut. eu cand am trecut pe acolo de cateva ori (singur, ce-i drept) nu stiam incotro s-o apuc mai repede sa ies din sat. Nici macar n-am avut curajul sa opresc vazand privirile "calde" ce mi se aruncau. Se vede ca perseverenta ti-a fost rasplatita... Succes sambata!!

    ReplyDelete
  7. ahahah chiar ca doamne ajuta... dar vedem ne descurcam noi cumva... sper! :D

    ReplyDelete
  8. man daca mergi si sambata viitoare vin si eu ...is mai tuciuriu si ...poate ma inteleg cu indienii :D
    dai un semn daca e !

    toate bune

    ReplyDelete
  9. Mihaela are dreptate. Eventual scrie-ti pe geaca OTV, ca sa vezi ce povestesc astia, numa' senzationale si in exclusivitate. Daca tot mergeti in trupa, le puteti face o bucurie indienilor si sa invatati un dans Bollywood sa-l prestati acolo. Sigur or sa aprecieze :)))))))))))))))))))))) Vedea-te-as dansand Bollywood cu Gigi si Rares :))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    ReplyDelete
  10. felicitari coane... si eu am o intentie pe rampa veseliei la cluj (PATA RAT ) dar inca nu posed atatea perechi de cohones sa ajung peacolo...
    Incerc strategii si poate si ceva gasca :)
    Felicitari incaodata

    ReplyDelete
  11. Mane...stabilim o ora si daca pana la ora aia nu ma suni, vin io cu pretenii cu arcurile sa va scot de acolo. Bafta!

    ReplyDelete
  12. sunt foarte interesante actiunile astea printre indieni.
    noi, prietenii tai de la foto dalles am mers in piata obor-bucuresti(raiul rromilor) sa facem un reportaj.sa fi vazut cum faceau tiganii cu tigari de contrabanda cand ridicam aparatul la ochi, zbierau si ne amenintau in toate felurile posibile...noroc ca eram in jur de vreo 15-20 de oameni ca altfel era cam belita.
    succes la urmatoarea confruntare, e bine sa ii ai de partea ta, cred ca vai iesi ceva bun. asteptam cu mare interes.

    ReplyDelete
  13. In tara lui Voda-n gura,
    Zemuieste a incultura,
    Din jeepa-n s'aud manele,
    Bulibasa Cinciinele,
    Cu Florin Salam e ruda,
    Societatea e in buda.
    Stau tancii de rrom in starda,
    O smangleala sa le cada.
    Rromania e a lor,
    Fiindca se-nmultesc cu spor.
    Peste vreo 10 ani,
    O sa fim cu toti tigani! ;)

    Bafta man in weekend, iti imprumut eu o crema de ghete si niste funingine, ca sa te integrezi mai bine in "comunitate" a.k.a. satra! Hai mancatia-s!

    ReplyDelete