Wednesday, December 9, 2009

Un fleac . I-am ciuruit

Foto: Io



Text: Alex Gubariu

"… asa incepe cel de-al 2-lea mandat a lui Traian Basescu. E intradevar un fleac ca vreo 5 milioane si ceva de oameni +/- marja de frauda sa iti incredinteze destinul pt. urmatorii 5 ani. I-am ciuruit… da in ultimii 5 ani au ciuruit tara de arata mai rau decat un oras din filmele apocaliptice. Asta e important, e “king of the hill”, populatia de zombi, infometata, indobitocita, inbolnavita, l-a votat. El e cel “Ales”, Mesia, care salveaza Romania. Ok s-au terminat alegerile… s-au terminat?! O pula ca cei carora le datoram faptul ca de vreo 3 luni nu avem guvern li s-a casunat ca au fost fraudati si mai vor inca un tur de alegeri, unde probabil o sa fie mai “bine pregatiti”, cu pomana mai atragatoare, cu oameni mai bine pusi in puncte cheie, cu mai multe autocare, si poate si cu ajutorul celeor din diaspora, carora tocmai le-a multumit Basescu’ ca ne-au scos din cacat cu banii trimisi acasa, ca de noi consumam mai mult decat producem…



Noroc ca Geoana le-a promis mare si sarea daca se intorc de pe plantatiile de capusuni, ca sa imbogateasca numarul somerilor. Deci teoretic Basescu e pana pe 22 dec. presedinte din mandatul trecut, deocamdata “piua” la votul romaniilor, ala oricum nu conteaza, indiferent cine a iesit, ca comunistii care au aranjat lovitura de stat si mineriadele, PNL-il care a ajuns o marioneta (odineasca-se in pace Ion C. Brătianu, Mihail Kogălniceanu, Mihail Kogălniceanu, Pache Protopopescu, C. A. Rosetti si altii membrii de vaza din perioada cand politica era unelata pentru binele poporului si nu poporul era unelta pentru binele politicieniilor), UDMR-ul care striga in gura mare ca vrea autonomie (ba ungurilor daca prin absurdul absurdurilor ati avea 3 judete ale vostre, fara bani de la noi, restul, ati muri de foame autonomi, ca acolo nu produceti nimic si Ungaria vostra se pisa pe voi, ca pt. ei sunteti tot tigani romani), si PRM-ul care e condus de un nebun cu serioase probleme psihice (parca ala era cu mitraliera si ciuruitul, nu?) se opun rezultatului alegerilor.



Tot circul asta se intampla acum, de parca ar fi sfarsitul lumii, anul viitor nu mai vine, nu trebuie votat nici un buget, nu trebuie solutii de scoaterea din criza economica, nu astea sunt „fleacuri”. Indiferent cu cine ati votat sa fiti siguri de urmatoarele lucrurui: la anul daca sunteti profesor o sa gastigati si mai putin, daca sunteti medic o sa veniti cu bani de acasa si o sa-i rugati pe pacienti sa vina cu medicamentele lor, eventual si cineva pe post de asistenta/infirmiera, (asa ca puneti mana pe manualele de medicina), daca sunteti pensionar banii pe care i-ati dat statului o viata intreaga mai bine ii plateati la pompe funebre, daca sunteti tineri si munciti, ei bine ingrasati clasa politica, le asigurati limuzine si o viata la care nici in cele mai s.f. visea ale vostre nu ati visat… si de restul de bani (daca va mai raman dupa ce intretineti restul familiei), o sa traiti. Doar atat. Sper sa va ajunga… Macar pana la mandatul urmator, ca altfel cine sa ii tina in spate pe ce ce vor fi… cine sa ii aleaga…?!" (A.G.)



Ma..pula mea..io ce sa zic amu. Are si kuaie asta de Gubariu dreptate, da marea mea "broblema"..e ca incep sa nu mai inteleg nimik din tot cacatu. Daca stam oleac` deoparte si o frecam putin la rece (cu mina nespurcata de lemnul stampilei) o sa fim surprinsi sa decoperim de fapt in slobozu asta de tara 3 mari probleme sau.. conflicte mai bine zis. Unul intre noi ce ne dorim si noi ce (nu) avem, conflict ce degeneraza in frustrari si ura. Un conflict major intre noi si clasa politica pe care de obicei o identificam cu patura sociala a bogatanilor (si asta nu din vina sau nestiinta noastra), futai ce se lasa de obicei cu alte frustrari si alte sentimente de ura.Un conflict la fel de important este si cel intre ei si ei..conflict ce se desfasoara in cadrul de cacat a politicului, avind ca singur scop impartirea sferelor de influenta si a banilor murdari veniti de afara pt a fi spalati prin munca de orezaru roman.
Acuma..unde suntem noi ca entitati in toata imbulzeala asta de 2 lei numa ciuruitu stie..
Nu m-ar deranja niciodata suturile in kuaie ce si le dau astia zi de zi daca eu as trai cum ma mint toti de 20 ani, si anume bine. Nu m-ar deranja cine, ce si cum daca din banii de leafa as putea plati toate alea si sa-mi mai ramina la final o maslina. Nu m-ar deranja nimik din tot ce se intimpla acum daca am fi tratati ca oameni si nu ca scursurile Europei, daca am fi apreciati, incurajati si sustinuti de sistem.Pina la urma mi se rupe de ei, de cit fura, de cum se aleg, atita timp cit basinile lor nu imi bubuie ostentativ in muianu barbos. Dar.. din pacate nu mi se rupe, pentru ca tot ce se intimpla loveste in mai mare sau mica masura direct in cururile noastre inrosite de bataia sortii. Din pacate cei inculti sunt sustinuti sa ne faca si mai mult de ris, cei ce fura si isi bat joc de inteligenta noastra sunt invitati chiar..la fraude si furturi si mai mari. Nu mai zic nimic. Incerc doar ca maine sa-mi fie mai bine chiar daca ei nu vor.
Iaca ce zice si fumeia me:

" Un fleac! Ne-au ciuruit... "Cu mâinile curate". Ne-au ciuruit de speranta in primul rand. Basescu sau Geoana... prea putin conteaza cine e cireasa de pe un maldar de rahat. Ei - PDL, PSD sau PNL - tot bine or s-o duca. Ciuruitii suntem noi, cei care n-am fost suficient de destepti sa rupem gardul si sa decidem si noi din tara Faraway cum e mai bine pentru Romania parasita. Dar, deocamdata suntem aici, ciuruiti de speranta si de bani. Suntem o imensa sita prin care se cerne faina pentru o mamaliga care (n-)o sa explodeze. Important e cine ramane la final cu mainile curate." (Mihaela Gradinaru)

"si restul.. e tacere"

P.S. Ma..oare pe Marte o fi mai bine ? Pula mea..

7 comments:

  1. Man si stimati cititori. Sa va spun o chestie, pe mine ma doar in pula de politica! Cel putin asa cum e inteleasa la noi, doar atunic cand politicienii cersesc votul nostru in cel mai parsiv si las mod. Nu sunt de acord cu ce zici tu ca pot sa fure cat vor ei din banii NOSTRII! Atata timp cat eu si tu nu furam, pot si ei sa traiasca fara sa fure, daca intradevar fac ceva constructiv. Nici eu, nici tu nu suntem “baiatasi de bani gata”, nu avem „matuse Tamara“, avem datorii cat carul, avem familie de intretinut, dar totusi nu furam nici macar un banut. Indiferent cum se numeste furtul, ca e mita, delapidare de fonturi sau mai stiu eu cum, tot furt e, tot ei iti baga mana in buzunar, sau si mai rau te obliga pe tine sa o bagi.
    M-ar durea in pula daca as stii ca cel pe care il votez, indiferent din ce partid e, nu se scarpina la coaie pe banii mei, sau si mai rau, nu numai ca il doare in pula de mine, dar mai si eleboreaza niste legi care imi fac traiul si mai greu. M-ar dure fix in capul maciuliei daca asi stii ca pt. enormul impozit pe care il platesc, am dreptul la o educatie de calitate, ca pt. caruta de bani pe care o dau lunar la C.A.S., sunt tratat omenesti si nu ajung pe mana lui Ciomu sau trebuie sa dau spaga, ca banii de pe taxa cum dracu se mai numeste ea ajunge in asfalt (nu la suprapret) sau in reimpadurire, ca nu trebuie sa stau la cozi ca sa le dau eu bani si altele.
    Ma intreb cum pula mea sunt state in care unii oameni nici nu stiu prea mare lucru de partide, doctrine si altceva si totusi merg lucrurile snur, chiar si in perioada de criza. Intadevar sunt state de care nici nu auzi la televizor, si aici nu ma refer la “republici bananiere” ci la state civilizate care se afla in topul nivelului de trai.
    M-am saturat de circul asta politic, in care iti trebuie ditamai plasma ca sa vezi 6 transmisiuni directe, care nu sunt altceva decat vorbe vulgare si goale. La fel de bine ma pot uita la “Tanar si neleinisti” sau alta telenovela interminabila, sau alt show de spalat creierii din import gen “Tradati din dragoste si putere”.
    Hai serios ai vazut tu o programa de la un partid in care sa scrie ce au iei de gand sa faca sa ne scoata din rahat? Au venit „technocratii“ cu cifre concrete, nu abureli de te mirei cate clase „are“? O pula. Arunca doar cu rahat unii pe altii ca in desena animate fiindca nu sunt in stare de altceva, unii fac pe clovnii si saltibancii, ce mai, circ adevarat.
    Deci “stimati” politicieni diferenta dintre distinsele dumnevoastre fete si un scuipat este ca de o flegma de poti feri, dar voi sunteti pretutindeni…

    ReplyDelete
  2. Desi nu sunt intru totul de acord cu cele zise mai sus, am inteles (si am simtit) perfect ce ati vrut sa spuneti. Sa mai zic orice e inutil pt ca ma doare prea tare ce vi (ni) se intampla. Drept urmare mi-am revizuit in mod substantial definitia proprie a notiunii de erou. Miha, Alex, Coane si multi altii care muncesc pt o coaja de paine...aveti tot respectul meu!!!

    ReplyDelete
  3. Man... lasand la o parte latura politica a lucrurilor (in parte, sunt de acord cu tine), si rezumandu-ne la poze (fotografie), pot spune atat:
    Continua treaba cu pozele ca e o treaba foarte faina si buna, si multi au ce invata (sau fura) de la tine.
    Si doi.. la inceput blogul tau se numea "Fotografie si atat". Apoi a devenit "Fotografie si vorbe urate". Ce se prognozeaza? "Fotografie, vorbe urate si politica"?
    Ar fi pacat sa strici un lucru fain si placut cu politica. E ca si cum ai pune in mijlocul sufrageriei, intr-un ghiveci cu flori exotice, o gramada de gunoi...Nu se merita.
    Nu vreau sa descurajez, nici sa tin partea cuiva, nu-mi place politica si nici nu ma pricep la asta. Dar nu merita...
    Pace, man.

    ReplyDelete
  4. Cam aveţi dreptate cu toţii şi este clar că ne-am săturat de toate nemerniciile astea. De multe ori mă gândesc că nu ne-ar mai strica o revoluţie. Să moare unii, să fie închişi alţii. Dar.. după ce schimbăm clasa politică, hai să presupunem că i-am schimba chiar pe toti, credţi voi că alţii noi vor fi mai buni? Nu, nu vor fi.

    Aşa este românul, să tragă spuza pentru el şi la restul să le-o tragă în freză! Şi chiar nu cred că este altfel. Da, sunt şi excepţii, dar foarte foarte rare.

    Cât despre ce spunea David, are dreptate, dar în acelaşi timp cum să stai şi să faci poze bune, dacă ţie îţi chiorăie burta de foame, te dau ratele afară din casă şi ştii că dacă te împiedici şi păţeşti ceva ajungi într-un spital mizerabil. Nu te mai poţi concentra şi nu mai poţi da randament.

    Dar problema este că eu nu prea văd soluţia. Că iese unu, că iese altul, tot ai lor vor fi.. Vorba aia: Pleacă ai noştrii, vin ai noştrii, noi rămânem tot ca proştii.

    Poate dacă am da toată ţara francezilor, germanilor, ştiu şi eu.. poate aşa?

    ReplyDelete
  5. mie-mi place foto 3 ..... fff tare!
    sa traim! .... ca bine in alta epoca, in alta lume!

    ReplyDelete